.::SENYUM IALAH SUNNAH NABI::.

.::SENYUM IALAH SUNNAH NABI::.

Khamis, 24 Disember 2009

.::SEBENARNYA::.

Assalamualaikum...

Salam ukhuwah ; salam perjuangan...

Hari ini ALLAH TAALA meletakkan satu pemikiran di dalam benak saya utk m'buat satu pencarian atau dlm bahasa inggeris nye 'research'...tentang,meraikan hari² Am orang yg bkn agama ISLAM sambut tetapi orang kita yg beragama ISLAM turut meraikan nye.

Moga coretan saya yg tidak seberapa ini mendatangkan kesedaran kpd saudara² ku yg pernah,atau teruja utk menyambut hari yg dilakhnat oleh ALLAH TAALA ini iaitu hari krismas dan tahun baru.


Sila lihat petikan video pertama ini kpd sesiapa yg belum pernah menonton nya lagi,video ini dr penceramah bebas yg sgt tersohor di tanah air kita iaitu Ustaz Azhar Idrus yg berasal dr Surau Ladang,Kuala Terengganu,Terengganu.

Sebelum itu,pause kan sementara lagu Maal Hijrah di Mp3 bwh sekali.maaf!!!

Antara soalan yg di ajukan : Bolehkah Ucap Hari Natal!?



Jelas sekali bukan.Nabi seorang yg mahfum,iaitu para Anbia,seorang yg mulia juga telah di beri amaran oleh ALLAH TAALA dlm melafaz kan atau mengucapkan ucapan hari yg diraikan oleh orang kafir Quraisy,ini kan pula hendak menyambut atau meraikannya.wallahualam.

Masih ingin rujukan lagi!?baiklah!!!

Lihat pula satu petikan video ini,kefahaman dr seorang penganut kristian sendiri iaitu kaum yg menyambut hari krismas dan kefahamnya tentang hari tersebut :



Nah!..apa lagi yg harus di hurai kan!?ALLAH s.w.t berfirman,'barang siapa di antara hamba ku ada mengikuti kaum lain,maka dia telah tergolong dalam kaum itu'

Bagi dgr sikit lagi,ceramah dr Mantan Biarawati Hj.Irene Handono dr Indonesia tentang asal-usul Hari Krismas atau Hari Natal ini,dengarkan :




Ini hanya di antara ceramah Hj.Irene Handono tentang Hari Natal.Ingin mendengar seterusnya.Klik link ini = http://www.youtube.com/watch?v=dlGUSFxrJg8

Tidak sempurna lagi kah agama ISLAM kita!?Tidak menarik perhatian kah agama ISLAM kita!?Tidak sayang agama kah kita!?Astarghfirullahalazim.

Jadi,marilah saudara² ku sekalian.Kepada ada yg sudi membaca coretan saya yg daif ini,saya ingin ucapkan terima kasih,utk memanjangkan lg dakwah ini,sampai² kan lah kpd saudara² kita yg lain yg tidak mengetahui akan hal begini.Sedang terang lagi bersuluh.

Jika kita tidak percaya,perhatikan lah keesokan hari akan gelagat saudara ISLAM kita di pusat membeli-belah yg popular di tempat kita.Sekiranya anda atau saya sendiri yg nampak dgn mata sendiri ada di antara saudara kita seakan meraikan nye,tegah lah mereka,walaupun hanya memakai topi Santa Clause demi agama ISLAM kita.Moga ALLAH TAALA memberi kita kekuatan utk mengerjakan nye demi agama-Nya.Insya'ALLAH.

Ini ada lagi di antara link penting yg perlu kita dengar kan.Luangkanlah sedikit masa mu wahai sudaraku.

Walau pun hanya untuk seketika.

http://www.youtube.com/watch?v=RGzFqSLDJmQ

Moga coretan saya kali ini ada sedikit pedoman buat pembaca,terima kasih kalian.

Yang baik datangnya dari ALLAH,mana yg kurang baik datang dari kelemahan sy sendiri.Sekian.

~wassalam~

3 ulasan:

  1. thanz aiman 4 sharing da nice info

    BalasPadam
  2. ur welcome saudaraku...
    MaN pun nk berterima kasih gak kat awk coz sudi luangkan masa m'baca nye...
    moga ALLAH TAALA terus memimpin kita kejalan0NYa.Amin. ;)

    BalasPadam